سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست، کسی است که از ستم و تجاوزگری باز دارد و بر انجام دادن خوبی و نیکویی یاری کند . [امام علی علیه السلام]
تک نوشته ها - دفترچه ممنوع
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
ای همه نجابت و ایمان

محمد :: شنبه 86/9/17 ساعت 1:19 عصر

[من ترجیح می دهم که نسل انسان به تمامی نابود شود تا اینکه بماند

و با تبدیل شدن زن به یک ابزار عیش و شهوترانی مرد از هر حیوانی پست تر گردد.

ای زنان، اگر آرایش کردن شما به منظور جلب شهوت مرد است

به این خواری تن در ندهید و زیر بار چنین ذلتی نروید.](مهاتما گاندی)

 

تا هنگامیکه زن تنها وقف لذت بخشیدن به مرد می باشد

همه مردان کره خاک باید از شرم سر به زیر افکنند.

من از جانب همه انسانها و همه نسلها

آمده ام بگویم که همه چیز از دست رفته است

و همه چیز دارد بر باد می شود.

آسمان پاک؛ به آنها بگو چگونه باید بود

آری لب به سخن بگشا

یا آنکه جلوه ای از ایمان خویش را نمایان ساز.

قلب من؛برخیز

بگو چگونه به باغهای سرخ خدا راه یافته ای

به آنها بگو چگونه خویشتن خود را انتخاب کرده ای.

سایه های خداوند هر لحظه با«تو»است

بگو که برخیزند؛با پوششی برای رهایی نه اسارت

با حجابی برای نجات.

[حجابی که مصونیت است نه محدودیت.](استاد شهید مطهری)

 

چشمان خسته فاطمه(س)تو را یاری خواهد کرد.

بگو که.........تبدیل شدن به یک ابزار برای تحریک شهوت مرد

شایسته آنها نیست.

بگو که آزادی چیست؟

بنده خدا بودن.........

و رها شدن از تمامی ابلیس های درون

که عزت آدمی در گرو بندگی است.

می پندارند که آزادند

حال آنکه من زنچیرهای این بردگی را می بینم

آنها تنها در برابر«خداوند»آزادند

و در برابر ابلیس به زندان هزار ساله

گرفتارند.

آزادی یعنی:

هرکس آنچه را که حق دارد انجام دهد

نه آنچه را که دوست دارد

و این ذلت حق آنها نیست..........


نظرات شما عزیزان()

شخصیت

محمد :: پنج شنبه 86/7/19 ساعت 2:22 صبح

عدهء کمی از مردم را می بینیم که از وضع خود کاملا راضی اند، بیشتر افراد معتقدند که از ویژگیهای مرموزیکه برای موفقیت اجتماعی لازم اند، برخوردار نیستند. در بین این ویژه گیهای مطلوب صفتی است که آن را معمولا ((شخصیت)) مینامند.
در نظر روانشناسان، معنای کلمهء شخصیت فراتر از صفت جذابیت است که ما را وادار میکند در مورد دارندهء آن بگوییم که (( فردی با شخصیت است.))
شخصیت یک فرد از تمام صفات او تشکیل یافته است.
از انواع صفت نام میبریم:
انواع صفت: ثابت قدمی، عجله، معاشرتی بودن، میهن دوستی، مانند صفات دیگر که علاقهء انسان را بیان میکند مثل: زیبایی شناسی، ورزش دوستی و غیره. از جملهء صفات مهم خُلق و خو را میتوان نام گرفت. این صفات شامل ویژه گیهای مثل : خوش بینی و بد بینی، زودرنجی و تُرشرویی، تحریک پذیری و ملایمت است.

در مورد صفات شخصیتی:
در بارهء صفات شخصیتی، دو بُعد از شخصیت را روانشناسان مد نظر میگیرند که یکی، ( برون گرایی ٍExtraversion ) و دیگری ( درون گرایی Intraversion ) میباشد. از سالهاست که هیچ بُعدی از شخصیت به اندازهء بُعدیکه به وسیلهء این دو کلمه بیان میشود، جلب توجه نکرده است.
روانشناس مشهور آلمانی بنام کارل گوستاف یونگ ( Carl Gustav Jung) برون گرایی و درون گرایی را چنین تعریف میکند :
برون گرا ، شخصی است که بیشتر به اشیا و اشخاص جهان بیرون علاقمند است، و درون گرا، شخصی است که بیشتر به افکار و احساسات خود علاقه دارد. برون گرا در زمان حال زندگی میکند، به دارایی و موفقیت خود ارزش قایل است ، ولی درون گرا در آینده زندگی میکند و به ملاکها و عقاید خود ارج می نهد. برون گرا به جهان محسوس و قابل لمس علاقمند است، در حالیکه درون گرا به نیروهای زیر بنایی و قوا نین طبیعت علاقه دارد. برون گرا اهل عمل است، دارای عقل متعارف و درون گرا اهل تخیل و ادراک شهودی است. برون گرا مایل به عمل است و به آسانی تصمیم میگیرد، در حالیکه درون گرا تحلیل و طرح را ترجیح میدهد و پیش از تصمیم گیری تردید نشان میدهد.
اما روانشناسان عینی گرا به این معتقدند که برون گرایی و درون گرایی بطور واقعی بیان کنندهء یک صفت نیست، بلکه سه صفت را معیار قرار میدهند:
1 ـ میل به تفکر در برابر میل به عمل
2 ـ میل به تنهایی در برابر میل به جامعه
3 ـ آماده گی برای استقبال از خطر در برابر راضی بودن به وضع موجود
خلاصه، شخصیت عبارت است از ترکیب پیچیده ای از نیرو های درونی که شیوه ای را قالب ریزی میکند تا فرد به آن شیوهء آن نوع شخص بودن را که هست، ادامه بدهد.
شخصیت، نظام آرزو ها و مقاصدی است که شیوهء شخصی فرد را در مورد سازگاری با محیط خود تشکیل میدهد. انگیزه ها، کلید هایی هستند که در را به روی شناخت کاملتر ساخت و کار کرد شخصیت و همچنین رشد خلق و خوی هیجانی باز میکنند. شخصیت، فکتور هایی هستند که در رفتار و خاطر انسان رول بازی میکنند و تا دیر زمان باقی میمانند.
بمیان آمدن شخصیت
عوامل جنیتکی و وراثت و تعلیم و تربیهء ماحول و اجتماع ایکه انسان در آن بزرگ میشود، رول مهم و بارز را در بوجود آمدن شخصیت او بازی میکنند. بعضی خواص و صفت های شخصیت در جریان انکشاف قابل تغیر می باشند.
شخصیت را میتوان تست و آزمایش نمود. ذریعهء تست و آزمایش فکتور های روشن میشوند که شخصیت انسان را معرفی میکنند.
شخصیت از دیدگاه فروید
فروید روانشناس معروف معتقد بود که طفولیت و تجربه هاییکه انسان در طفولیت انجام میدهد بالای شخصیت او رول مهم را بازی میکنند و اثر میگذارند. مراحلی را که اطفال میبایست در طفولیت بشکل سالم طی نمایند و این عمل صورت نمیگیرد، مثلا : فعالیت های ( اورال ) بازی های کودکانه ایکه در آن اطفال اشیا را بدهن میبرند و یا با سینه و پستان مادر بازی میکنند و همچنان فعالیت های ( انال ) که آشنایی با بدن ودانستن رفع حاجت وآمیزش با محیط زیست است، واز این قبیل مسایل . فروید میگوید که اگر این فعالیت ها در دوران کودکی بشکل درست عملی نشوند، انسان در بزرگسالی دوچار مشکلاتی میشود که بالای شخصیت او اثر میگذارد. از دیدگاه فروید دورهء طفولیت بسیار مهم است.
دید روانشناسی مدرن علمی امروز :
روانشناسی مدرن علمی امروز معتقد است که شخصیت عوامل جنیتیکی دارد و تربیهء فامیل و جامعه رول مهم را در ساختن شخصیت بازی میکند.
پسوشوتیراپی ( ( Psychotherapie
در مورد تغیر شخصیت و اوصاف آن رول دارد، اما صد در صد صدق نمیکند.
در قسمت تیراپی عمل چنین است که در ابتدا شخص تمام سرگذشت های دورهء طفولیت را با اتفاقات آن به روانشناس حکایت میکند. روانشناس از خلال صحبت ها و حکایات شخص تمام نکات مهم و عمده را که این شخص در دورهء کودکی از دست داده است و فقدان این نکات بالای شخصیت شخص اثر گذاشته، یادداشت کرده مطابق آن به تداوی و تیراپی میپردازد.
نظر مکتب های دیگر روانشناسی در این باره:
روانشناسی مدرن امروزی به این نظر است که هرگاه در شخصیت نواقصی کشف میشود، بجای اینکه به دورهء طفولیت مراجعه شود باید همان نکته زیر تداوی و تیراپی قرار بگیرد. بطور مثال شخصی از یک حیوان ترس دارد. در این صورت اول عکس این حیوان را برای شخص نشان داده، در مورد آن چند کلمه راجع به خصوصیات آن حرف زده میشود، بعدا در صورت امکان مردهء همان حیوان را برایش نشان میدهند تا این شخص با خاطر آرام که حیوان مرده است، او را از نزدیک تماشاه کند، بعدا زندهء همان حیوان را در داخل یک شیشه گذاشته جلو روی شخص قرار میدهند و در قدم بعدی حیوان را از شیشه خارج ساخته نزدیک شخص میگذارند و با ا لاخره تا اینکه این حیوان را روی دست این شخص میگذارند و به این شکل ترس او را از بین میبرند.
یک روانشناس خوب از خلال صحبت با شخص طرف بخوبی درک میکند که چه کمبودیها در شخصیت طرف مقابل وجود دارد.
( بحث روی مسایل شخصیت از دید گاه ِ روانشاسی خیلی وسیع و دارای جزییات است، این نوشته خیلی مختصر تهیه شده. در صورت علاقه و ایجاد سئوال، میتوان به ادامهء آن پرداخت.)

نظرات شما عزیزان()

حسن خلق

محمد :: شنبه 86/7/14 ساعت 1:26 صبح

همة ما علاقه‌مندیم یادمان در دلهای اطرافیان باقی باشد و این تنها با سلاح خُلق خوش حاصل می‌شود. هنگامی که به خاطرات پررنگمان با آشنایان مراجعه می‌کنیم افراد مهربان و خوش اخلاق از ماندگارترین شخصیت‌ها در ذهن و رحمان می‌باشند. چنین ماندگاری در قلب‌ها آرزوی همه ماست و این مهم به دست نمی‌آید مگر آن که از رموز آن آگاه باشیم‌.
یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌:
ظاهری آراسته داشته باشید.
تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌اشفتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب و هماهنگ و در عین حال ساده باشید. نامرتب بودن حتی حرفهای قشنگ‌، مثبت و تأثیرگذار شما را ضایع می‌کند. فرزندی که همیشه پدر و مادر خود را آراسته و با ظاهری مرتب می‌بیند، ظاهر آراسته فردِ ناآشنا او را نمی‌فریبد. چون ممکن است جذب ظاهر آراسته کسی شوند که تأثیر منفی او از اثرات مثبتش به مراتب بیشتر باشد.

بیشتر سکوت کنید:
غالباً افراد به اشتباه برای این که جذاب‌تر شوند، بیشتر شلوغ می‌کنند و به خطا می‌روند. سکوت‌، یک تأثیر ذهنی و روانی بسیار قوی می‌گذارد. در سکوت‌، فرد پیرامون خود خلاء ایجاد می‌کند و هر خلایی‌، جذب را سبب می‌شود. آنها که بیشتر صحبت می‌کنند و کمتر می‌شنوند از جذابیت خود می‌کاهند، حال آن که سکوت و گوش دادن بیشتر به واقع شما را عاقل‌تر و قابل اطمینان‌تر معرفی می‌کند و این زمینه‌ای مساعد برای صمیمیت بیشتر است‌. سکوتی سرشار از اعتماد به نفس سرچشمه صمیمیت است‌.

نرم و ملایم سخن بگویید:
هنگامی که نرم و ملایم صحبت می‌کنید افراد را جذب خود می‌کنید و به راحتی می‌توانید بر روی آنها تأثیر بگذارید. آدم‌های خشن و داد و بیدادی افراد مناسبی برای اطمینان کردن‌، نیستند.

- فرد محترمی باشید:
بی‌احترامی به خود، به دیگران و بی‌احترامی و بی ادبی در کلام و رفتار همگی از جذابیت شما می‌کاهد. شما باید هم در ظاهر آراسته باشید و هم در باطن وارسته‌. افراد مؤدب و متین و محترم بی تردید جذابند و این جذابیت از درون موج می‌زند.
محترم و مؤدب و باشخصیت باشید، خواهید دید خود به خود جذاب می‌شوید.

- زیاد شوخی نکنید اما بسیار تبسم کنید:
شوخی فراوان از انرژی ذهنی و جذابیت شما می‌کاهد چرا که شوخی فراوان به تدریج مرزهای لازم بین افراد را از بین می‌برد متبسم باشید که تبسم به چهره شما جذابیتی عمیق و ژرف می‌بخشد. در تبسم‌، سنگینی و متانت و جذابیت است‌.

قاطعیت یعنی جذابیت‌:
کسانی که شخصیت قاطعی دارند و هدفها و ارزش‌های معینی دارند، بی‌استثنأ می‌توانند افراد جذابی باشند. زیرا شخصیت‌هایی جذاب و تأثیرگذارند که بسیار مصمم هستند و اعتماد به نفس دارند. به دنبال اهداف مشخصی بودن و به آنها رسیدن اعتماد به نفس زیادی به ارمغان می‌آورد و جذابیت از وجود چنین شخصی موج می‌زند.
آسان بود، این طور نیست‌؟ فکر می‌کنم شما هم می‌توانید یکی از جذاب‌ترین و ماندگارترین‌ها باشید. معطل نشوید دست به کار شوید

نظرات شما عزیزان()

اولین تراوشات......

محمد :: پنج شنبه 86/7/12 ساعت 4:38 عصر

سلام .....

خواهشاً توجه داشته باشید، ایجا یک دفترچه ممنوعه است که قراره تاملات  ممنوعه یه دانشجوی نسل سومی توش نوشته بشه پس خواهشاً با احتیاط بخوانید.

خوب  لازم میدونم از اینکه به این وبلاگ سر زدید تشکر کنم.

راستش رو بخوایید من قبل از این یه وبلاگ دیگه داشتم ؛ اما به دلایلی ازش خسته شدم دیگه این اواخر اصلا حال و حوصله بروز کردنش رو نداشتم . البته دلایل زیادی داشت که اگه قرار باشه بگم میشه قصه حسین کرد شبستری.پس بنا بر این از این دلایل صرف نظر میکنم.چون نمیخوام سر شما رو درد بیارم.

آقا خلاصه تو این فکر بودم که خدایا چیکار کنم ؟ چیکار نکنم که یه هو سنگی خورد تو سرم و تصمیم گرفتم یه وبلاگ دیگه درست کنم با ویژگی های خاص خودش که بیشتر به روحیاتم بخوره.

امید وارم که بتونم رابطه خوبی با کاربران این دنیای مجازی برقرار کنم.....!!!!

بیکرانه

در انتهای هر سفر

 در آیینه

 دار و ندار خویش را مرور می کنم

این خاک تیره این زمین

 پاپوش پای خسته ام

 این سقف کوتاه آسمان

 سرپوش چشم بسته ام

 اما خدای دل

 در آخرین سفر

 در آیینه به جز دو بیکرانه کران

به جز زمین و آسمان

چیزی نمانده است

گم گشته ام کجا

ندیده ای مرا ؟

 


نظرات شما عزیزان()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یادگار امام(نقل از کافه اندیشه)
[عناوین آرشیوشده]

About Us!
تک نوشته ها - دفترچه ممنوع
محمد
«فقط اگر می توانستم از این توهم خلاص شوم که نسل آدم های رذل و نکبت را همتراز خود بدانم , حال و روزم بسیار بهتر می شد.»
Link to Us!

تک نوشته ها - دفترچه ممنوع

Hit
مجوع بازدیدها: 75659 بازدید

امروز: 0 بازدید

دیروز: 3 بازدید

Archive


تک نوشته ها
زمستان 1386
پاییز 1386

links
پیاده تا عرش/فاطمه
پری برای پریدن/مهدی صفی یاری
دل نوشته هایم برای
دفترچه آبی/مجید اسماعیل زاده
اراده آهنین/وبلاگ قبلی خودم....
کافه اندیشه /وحید یامین پور
خبر نگار مسلمان/حامد طالبی
سینه سرخ/محمد مسیح
پارتیزان/سهیل کریمی
دل نوشته های فاطمه رجبی
عبدالله شهبازی
محمد علی رامین
دکتر حسن عباسی
مرحوم آقاسی
اندیشکده
باشگاه اندیشه
مرکز اسناد اقلاب اسلامی
رجا نیوز
سپهر نیوز
دکتر کوشکی
آوینی
بچه های قلم
نسل سوم

دکتر مصطفی چمران
تا آخر
فطرس
بهشت
گندم
این چند نفر
برای رز
پایگاه اطلاع رسانی شاهد
تنهایی
اعتراض به گوگل در مورد خذف ایران از لیست کشورها
مبارزین

LOGO LISTS












In yahoo

یــــاهـو

Submit mail